June 06, 2012

AC3 Multiplayer Gameplays

We've got the very first info on Assassin's Creed III's multiplayer mode, in development at Ubisoft Annecy, and it's interesting stuff. The big news is a new 4 vs 4 mode called Domination, which is loosely based on the classic King of the Hill gameplay.

In Domination two teams of four fight for control over three areas on a map. Once an area is captured, you earn points for 'owning' that spot. Holding zones is likely to be tricky, because you'll be hunted by an unknown assassin (or two) just like in Brotherhood and Revelations.
There will of course be loads of new maps and characters, each of which will be faithful to the new setting and time period. The first map to be shown is called The Northwest Passage, which includes an ice-bound boat to explore. There are also three confirmed characters (with loads more to be revealed) called The Commander, The Carpenter and The Lady Maverick.

Another new feature is the ability to use the environment in your kills. We haven't seen it in action, and the press literature is vague, but it seems like you'll be able to either collapse walls on enemies (for example) or somehow integrate walls into your kill animation for even more spectacular murder. It's also likely that the new cover system from the single player will appear in online too. We know that the dynamic weather will feature in multiplayer maps - can't wait to see how tense a fog-covered session will be.

Other new info includes the introduction of a third active ability slot, several new weapons including the poison dart, which lets you perform delayed kills, and the merging of the 'Kill/Stun' abilities onto a single button. There's a new perk called 'Unstoppable' which will allow you to run through chasebreakers and dense crowds.

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Ya tenemos las primeras informaciones del multijugador de ACIII directamente desde el E3. Se habla de un nuevo modo multijugador, Dominación, un nuevo modo 4 contra 4 basado en el clásico "El rey de la colina".

En dominación, dos equipos de cuatro luchan por el cotnrol de tres áreas en el mapa. Cuando un área se captura, ganas puntos por mantener esa zona. Sin embargo, mantener esas zonas tiene su inconveniente, pues pasarás a ser el objetivo a cazar por otro asesino desconocido (o quizá más) como ocurren en La Hermandad o Revelations en otros modos.

Por supuesto, habrá gran cantidad de nuevos mapas y personajes, cada una adaptado al nuevo periodo histórico y el emplazamiento. El primer mapa que se mostrará se llama The Northwest Passage (el pasaje norte), un barco atrapado en el hielo para poder explorar. También hay tres personajes confirmados (y otros muchos aún por ser revelados) llamados The Commander (El comandante), The Carpenter (El carpintero) y la Lady Maverick.

Otra nueva característica es la habilidad de usar el entorno en tus asesinatos. Aún no se ha visto en acción, pero parece ser que se podrá o derrumbar paredes sobre los enemigos (por ejemplo) o de algún modo integrar los muros en tus animaciones de asesinato para una matanza aún mas espectacular. También parece que el nuevo sistema de cubrirse en una esquina del modo historia tendrá presencia en el multijugador. Se sabe que fenómenos metereológicos apareceran en los mapas multijugador de manera dinámica, por lo que puede crear partidas muy tensas como una en la que todo esté cubierto de niebla.

También sabemos que tendremos una tercera ranura para las habilidades, bastante nuevas armas entre las que está el dardo venenoso, que te permite crear asesinatos con retardo, y la fusión de las funciones 'Asesinar/Aturdir' en un único botón. Hay una nueva medra llamada 'Imparable' que te permite correr a través de bloqueos de persecución y multitudes densas.




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